SMTP25 Tagung

Emissionskonzept und Applikation für einen PKW Wasserstoff-Magermotor Hybrid Antriebsstrang

Autoren

Roman PELZETTER1, Markus PEPPLER1, Buomsik SHIN2, Claudius SCHÜCK3, Tobias RABE3, Patrick GAILLARD4, Emmanuel LAIGLE4, Christian TOMANIK5 
1Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH, DE; 2Hyundai Motor Company, KR; 3Robert Bosch GmbH, DE; 4Aramco Fuel Research Centre, FR; 5Umicore AG & Co. KG, DE

Zusammenfassung

Following a technology open approach, and complementary to fuel cells, hydrogen engine powertrains are considered as a potentially attractive solution for future well-to-wheel and life cycle CO2 neutral mobility. The integration of hydrogen engines into hybrid powertrains can provide additional functional benefits. Within a joint research project, Aramco Europe, Hyundai Motor Company, Hyundai Motor Europe Technical Center, Robert Bosch GmbH and Umicore investigate the potential of such a powertrain for a passenger car application.

Mitglieder des Österreichischen Vereins für Kraftfahrzeugtechnik haben Zugriff auf alle Vorträge der Internationalen Wiener Motorensymposien.

Mitglieder-Login
Zurück zur Suche