29. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik 2020

Hocheffiziente ottomotorische HEV zur Erfüllung der CO2-Ziele für 2030 – Der Weg zu 59 g/km Flotten-CO2

Autoren

Dr.-Ing. Tolga Uhlmann, Dr.-Ing. Andreas Balazs, Dr.-Ing. Dominik Lückmann, Dipl.-Ing. Andreas Müller, Dr.-Ing. Matthias Thewes, Dr.-Ing. Christian Sahr, Jan Pischinger, M.Sc., Dr.-Ing. Gereon Hellenbroich, Dr.-Ing. Konrad Herold, Dipl.-Ing. Thomas Lüdiger, Dr.-Ing. Jörg Martin Hüske, FEV Europe GmbH, Aachen, Germany;
Dr.-Ing. Henning Baumgarten, FEV Group GmbH, Aachen, Germany;
Michael Blomberg, M.Sc.; Robert Maurer, M.Sc.; Christian Monissen, M.Sc., Univ.-Prof. Dr.-Ing. Stefan Pischinger, Institute for Combustion Engines (VKA), RWTH Aachen University, Aachen, Germany

Zusammenfassung

The automotive industry faces major, even disruptive, changes. The public perception of the automobile has evolved a strong focus on environmentally sustainable drivetrains. Until 2030, the EU legislation foresees a fleet CO2 reduction by 37.5 % for new passenger car registrations. To achieve these ambitious values, most OEM anticipate a significant share of pure battery electric vehicles (BEV) and plug-in-hybrid vehicles (PHEV). 
....

Mitglieder des Österreichischen Vereins für Kraftfahrzeugtechnik haben Zugriff auf alle Vorträge der Internationalen Wiener Motorensymposien.

Mitglieder-Login
Zurück zur Suche